Siedziba firmy w centrum Warszawy? Oczywiście. Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom Twoich klientów – wynajmij dogodny wirtualny adres dla Twojej firmy w Warszawie i bądź blisko swoich klientów.
Na naszym blogu można znaleźć już kilka praktycznych informacji związanych z działalnością wirtualnych biur. Pisaliśmy już o samej idei wirtualnego biura, o korzyściach jakie ta usługa przynosi firmom, do kogo jest ona kierowana, o tym na co należy zwrócić uwagę przy wyborze e-biura, a także jeszcze o kilku innych kluczowych zagadnieniach. Osobom zainteresowanym szczegółami polecamy następujące artykuły:
- Wirtualne Biuro – sposób na oszczędność w firmie
- Wirtualne biuro – korzyści dla Twojej firmy
- Jeśli nie możesz lub nie chcesz zarejestrować firmy w miejscu swojego zamieszkania…
Chcielibyśmy poruszyć jeszcze jedną istotną kwestię, mianowicie kwestię lokalizacji wirtualnego biura.
O lokalizacji dla biznesu w skrócie i ogólnie
Lokalizacja – dlaczego jest to ważne?
Nie umniejszamy mniejszym miejscowościom ale faktem jest, że dla dobra rozwoju biznesu warto usytuować działalność w miejscu w którym będzie ona miała możliwie swobodny kontakt z innymi firmami lub potencjalnym klientem indywidualnym. W takich miejscach (chociaż bywa tłoczno i gwarno ) łatwiej wyrobić kontakty, pozyskać klienta, pracownika lub technologię, obserwować konkurencję i dostosowywać swój produkt do wymogów rynku i klienta.
Z pewnością taki rynek jest bardziej konkurencyjny ale i też stymulujący do działania, co dla przedsiębiorcy „z krwi i kości” jest zaletą.
Ponadto, w miejscach które stanowią centra biznesowe można liczyć na dodatkowe wsparcie w postaci np. ulg podatkowych lub preferencyjnych warunków finansowania (dotacje, kredyty firmowe, venture capital, business angels, etc.)
Co ciekawe, na takim rynku korzystają wszyscy, którym w ogóle udało się przetrwać (o żywotności firmy postaramy się napisać oddzielny artykuł).
Przykład? Zwróćmy chociażby uwagę na Hongkong – jedno z miast tzw. Azjatyckich Tygrysów Gospodarczych. PKB, liczba firm, demografia, urbanistyka – wszystkie wskaźniki w ciągu ostatnich dziesięcioleci wręcz eksplodowały, a wszystko to dzięki optymalnym warunkom dla rozwoju biznesu oraz wzajemnemu oddziaływaniu na siebie firm, które są tam ulokowane.
Przykład Hongkongu jest może zbyt… odległy. Skupy uwagę na Warszawie. Otóż w tym mieście przedsiębiorca może liczyć na (wybrane przykłady):
- konsultacje w zakresie wprowadzania produktu na rynek (to szczególnie przydatne inwestorom zza granicy)
- konsultacje na temat prawodawstwa, instytucji UE oraz warunków ubiegania się o dofinansowanie dla przedsiębiorców z Warszawy
- nieodpłatne usługi w zakresie wprowadzania polskich przedsiębiorców rynek globalnych zamówień publicznych oraz kojarzeniu partnerów biznesowych
- consulting w zakresie dostępu do preferencyjnego finansowana w ramach programów UE
- finansowanie venture capital
- dostęp do rynków pracy UE
- fundusz poręczeniowy, którego udziałowcami m.in. są: Samorząd Województwa Mazowieckiego, Miasto Stołeczne Warszawa, Bank Gospodarstwa Krajowego, Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie
- dostęp do fachowej księgowości, porad prawnych oraz IT, dzięki wsparciu partnerów Twojego Wirtualnego Biura
Słowem, dostęp do szeregu instrumentów i usług, które dla firm z sektora MŚP mogą pełnić funkcję akceleratora, znacznie przyśpieszając ich rozwój.
O lokalizacji biznesu w Twoim Wirtualnym Biurze
Decydując się na któreś z wielu funkcjonujących na rynku e-biur, decydujemy także o tym, że jego adres staje się także adresem naszej firmy.
Twoje Wirtualne Biuro swoją siedzibę ma w samym centrum biznesowym Warszawy (dzielnica Śródmieście). W najbliższym sąsiedztwie istnieje wiele firm, którym lokalizacja z całą pewnością pomogła w zbudowaniu przedsiębiorstwa. Dlatego wybierając Twoje Wirtualne Biuro, wybiera się szereg korzyści wynikających z jego lokalizacji.
Adres który udostępnia Twoje Wirtualne Biuro, oprócz dogodnych warunków do rozwoju, dostępu do pełnej infrastruktury biurowej (sekretariat, sala spotkań) gwarantuje także prestiż w oczach klientów oraz wzmacnia Twoją wiarygodność. Dzięki temu firma dostosowuje się do oczekiwań klientów i wymogów rynku, co ma przełożenie na jej dochody, które są miarą sukcesu.
Gdzie zatem chcesz ulokować swój biznes?